2008年11月27日星期四

PhD 火星文

最近經常要review火星人既file, 收集左一D火星文例句:

As the amount is not immaterial, waive adjustment.

GP increase as unit sales decrease higher than unit cost of purchase.

Board of Directors Meeting: Resolved the venus of AGM2007.

Reviewing the bank statements for the year (20%) and noted that interest expenses are properly recorded. (12 months x 20% = 2.4 months, where can I find a 0.4 month bank statement?)


The above long services payment is paid to the directors and staff. Therefore, the long services payment should be classified as contingent liabilities. (paid 仲叫 contingent?)

不過最經典都係 USB LAN CARD 佢寫做: "USD LAND CARD"

XD

5 則留言:

Walter 說...

多年前, 我都係audit.

如果我當年咁樣寫俾我舊老闆睇, 我肯定我會被佢"小"到上火星.

小小CPA 說...

我其實都好想小到佢上天花板....

Walter 說...

當年, 我舊老闆對員工英文水準極高, 佢曾經叫我地睇莎士比亞作品改進英文水準, 寫好d Analytical Review同埋Working Paper.

hahaha...莎士比亞, 莎士脾"拿"就有睇.

馬沙 說...

敢問呢D火星文例句唔係真係出自一位PhD手筆呀?

比我遇上呢條友,即炒!費事比D客知道公司有個火星人!

如果只係Job-in-charge,先小到佢返上火星,以後唔mark佢,永不合作!

小小CPA 說...

PhD 只係要黎形容佢火星文既程度 ... =_=
我都好難相信呢個火星人已經係ACCA MEMBER 仲要有3年AUDIT經驗囉....